Nasza szkoła od początku istnienia angażuje się we współpracę z organizacjami zewnętrznymi. Są to zarówno instytucje kulturalne, jak i jednostki oświatowe, czy instytucje państwowe prowadzące działalność edukacyjną wśród dzieci i młodzieży.
W ramach powyższego kooperujemy z instytucjami takimi jak:
Uczestniczymy również w akcjach profilaktycznych dotyczących bezpieczeństwa dzieci w sytuacjach ruchu drogowego i w kontaktach z nieznajomymi, a w przypadku gimnazjalistów profilaktyki antynarkotykowej organizowanych przez Komendę Główną Policji oraz przez Straż Miejską.
Autor: Aneta Sztajerwald
Od początku swej działalności nasz szkoła otwarta była na pomoc potrzebującym i współpracę. Współpracę zarówno z instytucjami, jak i ciekawymi ludźmi. A wszystko po to, by uczniowie mogli zdobywać wiedzę w jeszcze ciekawszy sposób oraz dostrzegać i reagować na potrzeby innych.
Cała historia zaczęła się w roku 1991, kiedy to właśnie dzięki nawiązaniu współpracy ze School of Tomorrow z USA powstała Prywatna Szkoła Podstawowa nr 41 o nazwie Warsaw Christian Academy. By uczyć się nie tylko języka, lecz także umiejętności współdziałania, w latach 90. nasi uczniowie i nauczyciele mieli okazję odwiedzać amerykańskich przyjaciół z Fairton Christian Academy w New Jersey oraz gościć ich u siebie. Owocna okazała się także współpraca ze szkołą Lauder-Morasha, w trakcie której wspólnie organizowane były konkursy wiedzy o słynnych postaciach pochodzenia żydowskiego m.in. o Arturze Rubinsteinie czy Albercie Einsteinie.
Dbając o wszechstronny rozwój uczniów, nasza szkoła od lat korzysta z wielu możliwości, jakie dają stołeczne muzea, uczelnie wyższe, biblioteki, kina, teatry, młodzieżowe domy kultury, pracownie ceramiczne. Odbyły się m.in.:
W naszej szkole organizowane są także spotkania z ciekawymi postaciami z dziedziny literatury, kultury, sportu. Wśród takich osób znaleźli się m.in.:
Nasza szkoła od zawsze zaangażowana była we wspieranie potrzebujących. Dzięki ofiarności uczniów, rodziców oraz nauczycieli mogliśmy udzielić pomocy materialnej lub finansowej m.in. takim placówkom jak:
Ponadto uczniowie chętnie uczestniczyli w różnego rodzaju akcjach. Należą do nich m.in.:
Opracowała Agnieszka Schodowska
Tekst archiwalny, luty 2012